skip to Main Content
Werkgever? 085-0471450 | Werknemer? 085-0471456 | Downloads

WAAR STAAN WIJ VOOR?

Bij Optimaal Werk geloven we dat werknemers het belangrijkste aandeel vormen voor het bestaan en het (financieel of maatschappelijk) resultaat van succesvolle ondernemingen en instellingen. Contente, goed presterende werknemers zijn voor een organisatie de cruciale sleutel naar tevreden klanten en zorgen daarmee uiteindelijk voor het bestaansrecht en positief rendement.

Voor continuïteit van de organisatie zijn in de relatie tussen werkgever en werknemers duidelijke afspraken en een veilige werkomgeving (fysiek en mentaal) een vereiste. Van de werknemer mag toegevoegde waarde gevraagd worden door goed functioneren en loyaliteit. Bij Optimaal Werk vinden we dat een werknemer altijd naar zijn mogelijkheden zijn steentje bij kan dragen. Dit uit zich bijvoorbeeld bij verzuim: ziek is naar onze mening niet per definitie gelijk aan arbeidsongeschikt.

Optimaal Werk levert haar klanten toegevoegde waarde door specialistische kennis, communicatie en vertrouwen. We vinden het daarom belangrijk om gemakkelijk bereikbaar en benaderbaar te zijn. Onze klanten hebben een vaste contactpersoon die de werkgever en haar organisatiecultuur leert kennen. Wettelijke regels zijn in onze dienstverleningen geborgd. In onze integrale adviezen en werkwijze kijken wij naar regels en de gevolgen hiervan als ook naar de belangen van de werkgever en de werknemer.

Werken bij Optimaal Werk betekent dat je open staat om te leren en dat je bijdraagt aan het continu verbeteren van onze dienstverleningen als ook aan klanttevredenheid. Wij staan voor een persoonlijke, pragmatische en heldere manier van werken. Voor een effectief resultaat zitten wij bij voorkeur bij onze klant aan tafel. Want wij geloven dat we in een gesprek van mens tot mens echt tot de kern kunnen komen. Bij iemands verzuim of disfunctioneren willen wij bijvoorbeeld achterhalen wat de oorzaak is. In de oorzaak schuilt immers ook de oplossing. Bij ons is een vereist formulier geen doel op zich maar het sluitstuk van een persoonlijk gesprek met doelstellingen en afspraken.

Optimaal Werk begeleidt werkgevers en werknemers bij elk vraagstuk op het gebied van personeel: op organisatieniveau of individueel op functioneren, gedrag en arbeidsongeschiktheid.

Wij begeleiden bij:

  • arbeidsongeschiktheid van werknemers;
  • lopende verzuimdossiers;
  • de weg naar een WGA-uitkering;
  • het zoeken naar een nieuwe baan;
  • (arbeids)conflicten tussen werkgevers en werknemers (mediation);
  • P&O zaken / HRM diensten;
  • het in dienst nemen van werknemers;
  • (dis)functioneren van werknemers;
  • werknemers die de behoefte hebben aan een vertrouwenspersoon;
  • veilige, passende werkplekken;
  • keuringen van werknemers (waaronder groot rijbewijs, aanstelling);
  • eigen risicodragerschap voor de Ziektewet (ERD Ziektewet);
  • eigen risicodragerschap voor de WGA (ERD WGA);
  • mensen met een uitkering naar een betaalde baan.

Maak kennis met het Optimaal Team

Rob Verkerke
Rob Verkerke
Rob is … enthousiast, beschouwend en direct. Een managementteam of afdeling opnieuw laten inzien wat allemaal al goed loopt en tegelijkertijd te laten beseffen wat beter anders kan om de werkdruk gezond te houden of nog veiliger te kunnen werken… Fantastisch werk. Opsnuiven van de organisatiecultuur en daar in mijn aanpak rekening meehouden… Aangenaam spannend en uitdagend. Natuurlijk voor mijn eigen plezier, maar ook om out-of-the box te kunnen blijven denken, speel ik graag toneel, van productie tot improvisatie en zing ik graag van solo tot samenzang.

Rob Verkerke

Gecertificeerd Arbeids- en Organisatiedeskundige
Iels Den Dekker
Iels den Dekker
Iels is … betrouwbaar, praktisch en betrokken Mijn specialiteit is het herkennen van arborisico’s en meedenken in praktische oplossingen. Ik kan blij worden als ik kan bijdragen aan bewustwording van veiligheid- en gezondheidsrisico’s bij bedrijven en werknemers Vrije tijd … mijn gezin, wandelen in de natuur, lezen en klussen

Iels den Dekker

Gecertificeerd Arbeidshygiënist
Kees Kool
Cees Kool
Cees is… betrokken & integer. Mijn specialiteit is meedenken, meevoelen en advies geven. Graag laat ik mensen met een nieuwe blik naar hun situatie kijken. Dat ik ook een achtergrond als psycholoog heb, helpt daarbij. Motto… in het zien van de eigen mogelijkheden en onmogelijkheden ligt een nieuwe werkelijkheid verborgen.

Cees Kool

Bedrijfsarts BIG: 69022156901
Wilma Duijvenvoorde
Wilma Duijvenvoorde
Wilma is … integer, klantgericht en leergierig. Als bedrijfskundige met een brede werkervaring, ben ik ervan overtuigd dat medewerkers HET verschil maken in een organisatie, en het verschil maken richting de klant en daarmee ook voor het uiteindelijke bedrijfsresultaat. Ik denk graag mee met ondernemers hoe de zorg voor medewerkers nog beter kan. Mijn hobbies zijn mijn gezin, lezen, fietsen en wandelen in de natuur.

Wilma Duijvenvoorde

Accountmanager
Jan Kleberg
Jan Kleberg
Jan is een praktisch ingestelde arbeidsdeskundige. Door mijn uitgebreide ervaring met verschillende bedrijven zoek ik de praktische oplossing die past binnen de kaders van wet en regelgeving. Hiermee streef ik naar een hoge toegevoegde waarde voor opdrachtgevers en medewerkers. Naast het beoordelen of een functie passend is of niet kijk ik graag wat verder in de tijd. Informeer een medewerker daarom over de consequenties van arbeidsongeschiktheid en zoek oplossingen die bijdragen tot continuïteit van inkomen. Ik krijg energie als ik merk dat mijn inzet iets heeft toegevoegd, in welke vorm dan ook. Ook krijg ik energie als ik naast mijn werk ruimte neem om lekker te sporten zoals een stukje hardlopen.

Jan Kleberg

Geregistreerd arbeidsdeskundige
Angela Keijzer
Angela Keijzer
Angela is… gedreven, loyaal en klantgericht. Als Loopbaancoach bij Optimaal Werk begeleid ik werknemers op een coachende manier bij duurzame re-integratie in een baan die past bij de werknemer. Daarnaast biedt ik ook aan werknemers zonder arbeidsbeperking ondersteuning bij het bepalen van de koers van hun loopbaan. Het geeft me energie wanneer ik mensen kan laten groeien, kwaliteit kan leveren en met andere gezamenlijke resultaten kan bereiken. Vrije tijd… mijn gezin, wandelen, fietsen en leuke en gezellige activiteiten ondernemen.

Angela Keijzer

Loopbaancoach
Gerton Van Den Berg
Gerton van den Berg
Gerton is… betrouwbaar, loyaal & accuraat. Voor werknemers ben ik vooral een luisterend oor en werkgevers geef ik advies over hun verzuimvraagstukken. Die afwisseling vind ik het leuke aan mijn werk. Vrije tijd… met mijn zoon naar hockey (naar zijn wedstrijden of wedstrijden in de hoofdklasse), lezen & bezig zijn rond het huis.

Gerton van den Berg

Verzuimcoördinator
Ed Slobbe
Ed Slobbe
Ik geef raad, zodat anderen in werk en privé optimaal resultaten behalen.   Ik doe wat ik zeg. Dit vind ik belangrijk. Ik vertel je de waarheid. Ik ben open, draai nergens omheen en zal de werkelijkheid voordoen zoals die is. Zelfs geen 'leugentjes om bestwil'. Vandaar het motto: 'vergeet de vraag als je bang bent voor het antwoord'.   Integer handelen is de basis van hoe ik in het leven sta. Ik waardeer een open, transparante agenda. Naast eerlijkheid is ook discretie bij mij belangrijk. Geregeld wordt er immers informatie met me gedeeld waarvan verwacht, geëist of wettelijk bepaald is dat ik daar naar anderen toe over zwijg. Ik handel daarom in eerlijkheid als ook discreet.   Als ik iets beloof, kun je ervan op aan dat ik mijn woord houd; anders leidt het tot teleurstellingen en afbreuk van mijn integriteit. Ik gedraag me naar je op een manier…

Ed Slobbe

Directeur en register arbeidsdeskundige
Aad Versteeg
Aad Versteeg
Aad is ervaren, betrouwbaar, loyaal en gericht op een plezierige relatie met collega’s en klanten. Mijn specialiteit is het helpen van bedrijven en organisaties bij vraagstukken op het gebied van arbeidsveiligheid. Ik put hierbij uit een ruime ervaring met risico-inventarisaties, veiligheidsmanagementsystemen en het verzorgen van trainingen. Ik ben een positief ingesteld persoon die graag op zoek gaat naar ieders positieve kanten.

Aad Versteeg

Gecertificeerd Hogere Veiligheidskundige
Gerda Vooijs
Gerda Vooijs
Gerda is betrokken, positief ingesteld, integer. Ik vind het mooi om met mensen te werken en verschil te maken. Het is bijzonder om in het re-integratieproces van mensen een rol te mogen spelen. Ik doe mijn werk met passie en energie, mede door het vertrouwen dat de werkgever en de werknemer in mij stellen. Hobby’s: Lezen, uit eten gaan, wandelen, tijd doorbrengen met gezin.

Gerda Vooijs

Specialist Werkhervatting
Nikki Gernler
Nikki Gernler
Nikki is… behulpzaam en enthousiast. Ik vind het een leuke uitdaging om onze Casemanagers en Specialisten Werkhervatting zo goed en efficiënt mogelijk in te plannen. Zo kunnen zij zich focussen op waar zij goed in zijn en al hun aandacht richten op werkgevers en werknemers. In mijn vrije tijd  ben ik graag bezig met mijn zoontje, al mijn dieren en studeren.

Nikki Gernler

Verzuimcoördinator BIG: 59920430330
Maarten Monchen
Maarten Monchen
Maarten is gedreven, integer en betrokken. Zijn missie binnen het verzuim is werkgevers én werknemers helpen om het vezuimtraject optimaal te laten verlopen. Inmiddels heeft hij al jarenlang ervaring in het begeleiden en oplossen van verzuimvraagstukken. Hij is altijd op zoek naar de oplossing die voor alle partijen het beste uitkomt. Daarbij komt zijn achtergrond als Sociaal psycholoog en erkend loopbaancoach goed van pas. In zijn vrije tijd is Maarten een fanatieke hardloper, met inmiddels meerdere marathons in zijn zak, en trotse vader van een jongens tweeling.

Maarten Monchen

Senior Casemanager
Judith Van Kampen
Judith van Kampen
Judith is… eerlijk, duidelijk & direct. Ik stort mij graag op de administratie om alles kloppend te krijgen. Het is een soort puzzel – daar houd ik van. Vrije tijd… mijn gezin, vrienden & sushi.

Judith van Kampen

Financieel medewerkster
Hilde Van Houten
Hilde van Houten-de Mooij
Hilde is… enthousiast, loyaal & betrokken. Het begeleiden van mensen in een moeilijke periode en meedenken over oplossingen geeft me energie. Het is mooi als een verzuimdossier op een bevredigende manier wordt afgesloten. Vrije tijd… wandelen over het strand, alleen of met vriendinnen, uit eten gaan & genieten van mijn gezin.

Hilde van Houten-de Mooij

Senior Casemanager
Back To Top