skip to Main Content
Werkgever? 085-0471450 | Werknemer? 085-0471456 | Downloads

ervaren CASEMANAGER VERZUIM (PT/FT) voor 24 – 40 uur per week

Optimaal Werk is een dynamische, succesvolle arbodienstverlener voor de Randstad waar we gezamenlijk streven naar hetzelfde doel: verder helpen van werkgevers en werknemers.

Bij arbeidsongeschiktheid en verzuim hebben we een onderscheidende kijk. Wij werken aan het creëren van bewustwording, gedragsverandering en beweging in situaties. Wij vinden dat iedere werknemer recht heeft op werk in een veilige omgeving en zingeving in het werk. Daarentegen draagt elke werknemer naar vermogen in het werk zijn/haar steentje bij.

Voor uitbreiding van ons casemanagement team zoeken wij op korte termijn naar een ervaren casemanager verzuim. Een enthousiaste collega met uitstekende communicatieve vaardigheden. Iemand die het gesprek graag aangaat, op zoek is naar een mooie uitdaging en onze klanten en hun werknemers heel graag verder helpt. Als kwalificaties denken we aan betrokkenheid bij anderen, empathisch vermogen (kunnen denken vanuit verschillende perspectieven), een onbevooroordeelde benadering en vanzelfsprekend respect voor ieder individu.

De casemanager verzuim die voor Optimaal Werk kiest, speelt een belangrijke rol binnen onze organisatie. Hij of zij werkt nauw samen met alle collega’s binnen ons bedrijf en natuurlijk rechtstreeks met onze klanten. Hij of zij voert de procesregie bij arbeidsongeschiktheid en stemt de inhoud hierover af. Daar waar mogelijk los je situaties op en stem je de bekende doelstellingen af: hervatting in eigen werk, hervatting in ander werk, nieuwe functie bij een andere werkgever, een uitkering of een vaststellingsovereenkomst. De adviezen zijn gebaseerd op onderling gestelde doelen op dossierniveau, indien mogelijk op basis van duurzame werkhervatting en het pad om op verantwoorde wijze daar te komen.

Het geeft je zingeving door op praktische manier het verschil te maken voor werkgevers en de  individuele werknemers. Je adviseert onze klanten verder op basis van de adviezen van ons medisch team en de mogelijkheden bij onze klanten. Je bent gewend gezamenlijk en in overleg doelen af te stemmen. Minimaal wekelijks overleg je met onze bedrijfsartsen. En ook eventueel tussendoor in de week over specifieke situaties.

Bij Optimaal Werk stapt de casemanager verzuim in de auto om gesprekken te voeren bij de werkgever op locatie op het moment dat dit toegevoegde waarde heeft. Dit zal met name bij het opstellen van plannen van aanpak zijn als ook bij verzuim- en evaluatiegesprekken op het moment dat dit toegevoegde waarde heeft. Dit komt dus zeer geregeld voor. Wij stellen kwaliteit van adviezen boven het belang van zoveel mogelijk dossiers te moeten begeleiden.

Wachten tot iemand zich ziek meldt om het gesprek te gaan voeren past niet bij ons principe om werkgevers en werknemers verder te helpen. Daar waar preventief gesprekken kunnen worden gevoerd en zo arbeidsongeschiktheid voorkomen kan worden, zullen we proactief handelen.

Wat bieden wij

  • Een zelfstandige, zeer afwisselende functie met veel ruimte voor eigen inbreng. Je helpt veel verschillende type werknemers en werkgevers verder bij verschillende soorten bedrijven en sectoren. Je bent verantwoordelijk voor een eigen caseload en hebt je eigen klanten.
  • Een leerzame werkomgeving met studiemogelijkheden en ontwikkeling.
  • De werkplek in een gezellig, hecht team. Met samenwerken ontwikkelen we ons en bereiken we meer dan alleen.
  • Goede arbeidsvoorwaarden.
  • In eerste instantie een contract voor bepaalde tijd, met bij wederzijdse tevredenheid een vast dienstverband.

Wat verwachten wij

  • Je vindt zingeving in het verder helpen van anderen. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (mondeling en schriftelijk), empathisch vermogen, kunnen omgaan met tegengestelde belangen en het denken vanuit verschillende perspectieven. Je staat stevig in je schoenen en laat je niet zo snel van de wijs brengen. Je kan het verschil aan tafel maken.
  • Ervaring in het voeren van individuele gesprekken.
  • Ervaring en kennis van wet- en regelgeving rondom verzuim en de Wet verbetering poortwachter. Opleiding CROV of RCCM is een grote pré.
  • HBO werk- en denkniveau.
  • Bereid zijn te willen leren / ontwikkelen
  • Kunnen werken volgens ons kwaliteitsmanagementsysteem.
  • Rijbewijs B en in bezit van eigen vervoer.

Waar staan wij voor?
Wij geven raad/adviseren, zodat anderen in werk optimaal resultaten behalen.

Bij Optimaal Werk geloven we dat werknemers het belangrijkste aandeel vormen voor het bestaan en het (financieel of maatschappelijk) resultaat van succesvolle ondernemingen en instellingen.

Contente, goed presterende werknemers die zingeving in hun werk vinden zijn voor een organisatie de cruciale sleutel naar tevreden klanten en zorgen daarmee uiteindelijk voor het bestaansrecht en positief rendement.

Solliciteren?
Interesse in deze mooie, uitdagende en zingevende functie? Dan ontvangen wij graag z.s.m. je motivatiebrief aangevuld met CV.

Voor vragen kun je ook contact opnemen met Didier Van den Heuvel via d.vandenheuvel@optimaalwerk.nl of per telefoon op nummer 071 – 36 420 40. Zie ook www.optimaalwerk.nl

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.

Back To Top